2015. július 28., kedd

#Interjú - DIZÁJN BÁJ MÍ - Kertész Kinga

Sziasztok!
A nap utolsó előtti (talán) bejegyzése, egy designerrel készült kritika :)
A bloga paródiablog, mielőt ítélkeznétek


1. Kérdés

Miért kezdet el a blogot?

Hülyéskedésnek indult. Egy kedves barátom blogjáról írtak egy kritikát, amiben az állt, hogy nincs fejléce, és jobban tenné, ha rendelne egy designt valahonnan. Mivel ő elég jól tudott szerkeszteni (sőt, szerintem messze ő szerkeszt a legjobban közel s távol Bloggerföldén), ezért nem értettük, és kitaláltam, hogy majd akkor én csinálok neki designt (utólag kiderült amúgy, hogy a kritikus csak mobilnézetben szemlélte meg az oldalt és ezért nem látszottak bizonyos dolgok, például a fejléc). Így született meg az oldal jelenlegi designja, direkt csúnyát és olvashatatlant, vibrálót akartam kreálni, hiszen a barátom "úgysem tud szerkeszteni" és nála még én is biztos jobb vagyok. Ekkor jutott eszembe, hogy elég érdekes dolgokat láttam már designblogok terén, és vicces, vagy legalábbis szórakoztató lenne kigyűjteni a legnagyobb hibákat, aztán kisarkítva és felnagyítva bemutatni őket egy blogon. Lényegében ezek voltak a motivációk, igazából nem akartam bántani senkit ezzel, csak egy "hogyan ne vezess designblogot" blognak indult.

2. kérdés

Van társszerkesztőd, esetleg tervezel felvenni?

Nincs társszerkesztőm, és ez tipikusan egyemberes project, szóval senkit nem tervezek felvenni a DBM-re.

3. Kérdés

Gondolkozol egy rendelésen, hogy hogyan csúfítsd el, vagy csak képeket raksz egymás elé?

Nem is tudom. Igazából rengeteg designblog címében szerepel a "dizájn" szó (persze ott nem fonetikusan leírva), és egyértelműsíteni akartam ezzel is, hogy miről lesz itt szó. A "by" szó is elég sokszor szerepel fejléceken, és hát arra gondoltam, lehetne egy egoista designos a blog vezetője, és így feltételezhetné, hogy mindenki ismeri - tehát nevet nem ír ki, de ott van, hogy "me", mert hát úgyis mindenki tudja és ismeri. Persze fonetikusan jobban nézett ki, ezért így került fel az oldalra.

4. kérdés

Miért ez lett a blog címe?

Nem is tudom. Igazából rengeteg designblog címében szerepel a "dizájn" szó (persze ott nem fonetikusan leírva), és egyértelműsíteni akartam ezzel is, hogy miről lesz itt szó. A "by" szó is elég sokszor szerepel fejléceken, és hát arra gondoltam, lehetne egy egoista designos a blog vezetője, és így feltételezhetné, hogy mindenki ismeri - tehát nevet nem ír ki, de ott van, hogy "me", mert hát úgyis mindenki tudja és ismeri. Persze fonetikusan jobban nézett ki, ezért így került fel az oldalra.

5. Kérdés

Gondolkoztál már egy rendelésen?

Viccet félretéve, nem mindent rendelést csinálok meg, csak amihez van ötletem és amiben látok fantáziát vagy lehetőséget, hogy nagyon elvigyem más irányba. Igazából nem szoktam sokat gondolkodni a fejléceken, mivel rengeteg hibával találkoztam már ilyen téren, mindig beugrik valami, amit körül lehet járni. Vagy csak simán viccesnek gondolom (de van, hogy nem egészen lesz az).

6. kérdés

Csúfítottál már el kódot?

Mivel körülbelül annyit értek a kódokhoz, hogy semmit (na jó, középre tudom zárni meg vastaggá és dőltté tudom tenni a szöveget!), ezért nem lett volna sok értelme belenyúlnom, de gondoltam már rá grin hangulatjel

7. Kérdés

Mennyi a látogatottságod?

Eddig majdnem 10.000 kattintást kaptam az olvasóktól, ami hihetetlen ahhoz képest, mennyi ideig nem üzemelt rendszeresen!

8. kérdés

Mennyit foglalkozol a bloggal?

Változó. A fejléceket 10-15 perc megcsinálni, a szöveget begépelni hozzá még ennyi.

9. Kérdés

Kb. hetente mennyi rendelést kapsz?

Ez is változó. Igazából boldog-boldogtalan rendel a blogon meg facebookon is, de ezeket nem tartom számon. Mindenkinek megígérem, de csak kevés kiváltságos kapja kézhez a rendelését - így tartom fent a feszültséget és folyamatos érdeklődést (:D).

10. kérdés

Melyik a kedvenc műved?

A fekete fejléc, ami alatt ott van a farkas meg a cím piros betűkkel. :D


11. kérdés

Van aki ír üzenetet, hogy tetszik a munkád?

Volt már, persze, sőt így is adtak már le rendelést.


12. kérdés

Utálókkal hogy állsz?

Eddig két ember mondta, hogy nem tetszik neki, de ők is normális stílusban közölték ezt velem, és én elfogadtam a véleményüket, hiszen nem lehet mindenkinek egyformán vicces. Szóval őket nem nevezném utálóknak, egyszerűen csak olyanok, akiknek más az ízlésük. Egyszer mondjuk kaptam egy olyan hozzászólást a blogon, hogy borzasztóan ronda minden és inkább el kéne rejtenem - szerintem neki nem esett le, hogy ez egy paródia, de ezt sem nevezném utálatnak. Szóval igazából azt hiszem, nincsenek a blognak utálói - vagy ha vannak, nagyon csendben vannak.

Aki szeretne ilyen interjút, az írjon a blog gmail címére :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése